Coordenadas: https://maps.google.com/?q=43. 52342,-7.23684
A fervenza de San Estevo do Ermo é un salto de auga de uns 15 metros de altura, do río San Esteban. Atópase no concello de San cosme de Barreiros, próximo a ermida de Santo Estevo do Ermo.
A fervenza de San Estevo do Ermo é un salto de auga de uns 15 metros de altura, do río San Esteban. Atópase no concello de San cosme de Barreiros, próximo a ermida de Santo Estevo do Ermo.
O acceso a este lugar debe de realizarse a través dun camiño pedregoso e de terra, que nos levará ata a ermida de San Estevo, donde debemos de deixar o coche. Unha vez aquí podemos acceder a fervenza por dous camiños, un que nos levará a parte baixa da fervenza e outro que nos conducirá a zona alta e media. Elixamos o que elixamos permitiranos despois acceder as outras alturas a través dunhas escadas que se sitúan preto da fervenza.
A través das diversas sendas, que nos conducen á fervenza, podemos contemplar a fraga de San Estevo, donde podemos divisar a variopinta vexetación formada por monte autóctono con castaños, carballos, biudeiros, loureiros, abeleiras, salgueiros... E atopamos unha fauna con raposos, corzos, xabarís, xenetas..., así como troitas no arrastro. Non debemos de olvidar que se trata de animais salvaxes que poden atacarnos, polo que debemos manternos alexados deles.
Na xeografía galega é moi común atopar afincado a cada lugar unha lenda. Non podía ser menos o caso desta fermosa fervenza. Polas aldeas veciñas cóntase que as pegadas que se aprecian no chan do miradoiro as deixou marcadas o cabalo de Santiago ao superar o val dun salto cando escapaba dos mouros.
Lenda ou non, as augas minerais e ferruxinosas que xermolan das rochas foron e seguen sendo recomendadas aos enfermos, xa que se dí que nelas se agocha o miragre da curación das doenzas da pel.
Engadir que a zona de acceso á fervenza é de nivel fácil, sobre todo a parte baixa. O acceso á parte alta é máis complicado e débese ter precaución de non esbarar.
La cascada de "San Estevo do Ermo" es un salto de agua de unos 15 metros de altura, del río Santo Esteban. Se encuentra en el ayuntamiento de San Cosme de Barreiros, próximo a la ermita de Santo Estevo do Ermo.
El acceso a este lugar debe de realizarse a través de un camino pedregoso y de tierra, que nos lleva hasta la ermita, donde debemos de dejar el coche. Una vez aquí podemos acceder a la cascada por dos caminos, uno que nos llevará a la parte baja de la cascada y otro que nos conducirá a la zona alta y media. Elijamos lo que elijamos nos permitirá después acceder a las otras alturas a través de unas escaleras que se sitúan cerca de la cascada.
A través de las diversas sendas, que nos conducen a la cascada, podemos contemplar la breñal de San Estevo, de dónde podemos divisar la variopinta vegetación formada por bosque autóctono con castaños, robles, abedules, laureles, avellanos, sauces ... Y encontramos una fauna con zorros, ciervos, jabalíes, ginetas ..., así como truchas en el arrollo. No debemos de olvidar que se trata de animales salvajes que pueden atacarnos, por lo que debemos mantenernos alejados de ellos.
En la geografía gallega es muy común encontrar unido a cada lugar una leyenda. No podía ser menos el caso de esta hermosa cascada. Por las aldeas vecinas se cuenta que las huellas que se aprecian en el suelo del mirador las dejó marcadas el caballo de Santiago al superar el valle de un salto cuando escapaba de los moros.
Leyenda o no, las aguas minerales y ferruginosas que brotan de las rocas fueron y siguen siendo recomendadas a los enfermos, ya que se dice que en ellas se esconde el milagro de la curación de las dolencias de la piel.
Añadir que la zona de acceso la cascada es de nivel fácil, sobre todo la parte baja. El acceso a la parte alta es más complicado y se debe tener precaución de no resbalar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario