Encuentra lo que buscas...

Souto da Retorta (Viveiro)

Coordeadas aparcamento: http://maps.google.com/?q=43.61243,-7.58957
Coordenadas aparcamiento: http://maps.google.com/?q=43.61243,-7.58957
Coordeadas entrada couto de pescadores: http://maps.google.com/?q=43.61258,-7.59597
Coordenadas entrada coto de pescadores: http://maps.google.com/?q=43.61258,-7.59597

O Souto da retorta é un paraxe natural declarado Monumento Natural no 2002. Está sito a 6 km do centro de Viveiro, na aldea de Chavín. O seu nome pode levar a equívoco, xa que o termo "souto" significa monte de castiñeiros, pero o que neste paraxe atopamos son eucaliptos.

O acceso a este lugar debe de realizarse dende un aparcadoiro que se sitúa ó lado da empresa "Hidrofersa" e en fronte a "Vestas". A partir de eiquí, pódese acceder a través dun camiño de terra ou a través dun paseo acondicionado para disfrutar da paisaxe as beiras do río Landro. Esta última senda levaranos a través do eucaliptal, donde podemos observar os eucaliptos de unha altura e envergadura maior aos de toda Galicia.

O eucalipto máis famoso de todos eles é o denominado o "Avó", este plantóuse no ano 1880 e atópase ó final do percorrido, no centro dun pequeno claro. Ten unha altitude aproximada duns 67 m. e un perímetro duns 10,5 m. Índa que a visita ó eucaliptal finaliza ó chegar ao carón deste árbore centenario pódese seguir o camiño ata unha pequena presa que proporciona electricidade grazas a forza das augas do río Landro, e se seguimos por detrais desta podemos visitar a "Pena da Vella".

A "Pena da vella" é unha rocha granítica de amplias dimensións, que según contas as xentes dos pobos do arredor querían utilizala para formar unha presa. Para poder desprazala dende a montaña ata o río esta foi dinamitada, pero a tentativa foi errada, xa que a pedra quedou a uns metros do canle do río. Na actualidade a pedra non foi desprazada, senon que permanece o lado do río.

Si tras visitar a "Pena da Vella" retrocedemos ata a central e continuamos o camiño que nos leva a canle, podemos visitar o "Salto do Can". Para elo debemos seguir a senda que hai o outro lado da porta de mantemento, a cal tamén se utiliza como acceso o couto de pesca, pero debemos ter coidado posto que o camiño está descoidado, con árbores caídos, a barandilla solta e incluso un tramo do camiño derrubouse.

O "Salto do Can" é unha pequena fervenza formada pola apertura da canle da central, a cal na actualidade se encontra pechada.

Engadir que tamén podemos chegar ao "Salto do Can" pola estrada.


El "Souto da retorta" es un paraje natural declarado Monumento Natural en el 2002. Está situado a 6 km del centro de Viveiro, en la aldea de Chavín. Su nombre puede llevar a equívoco, ya que el término "souto" significa bosque de castaños, pero lo que en este lugar encontramos son eucaliptos. 

El acceso a este lugar debe de realizarse desde un aparcamiento que se sitúa al lado de la empresa "Hidrofersa" y enfrente a "Vestas". A partir de aquí, se puede acceder a través de un camino de tierra o a través de un paseo acondicionado para disfrutar del paisaje a las orillas del río Landro. Esta última senda nos llevará a través del eucaliptal, desde donde podemos observar los eucaliptos de una altura y envergadura mayor a los de toda Galicia.

El eucalipto más famoso de todos ellos es lo denominado el "Abuelo", este ha sido plantado en el año 1880 y se encuentra al final del recorrido, en el centro de un pequeño claro. Tiene una altura aproximada de 67 m. y un perímetro de unos 10,5 m. Aunque la visita al eucaliptal finaliza al llegar a este árbol centenario puede seguirse el camino hasta una pequeña presa que proporciona electricidad gracias a la fuerza de las aguas del río Landro y si seguimos por detrás de esta podemos visitar la "Pena da Vella".

La "Pena da Vella" es una roca granítica de amplias dimensiones, que según cuentan las gentes de los pueblos vecinos, querían utilizarla para formar una presa. Para poder desplazarla desde la montaña hasta el río esta fue dinamitada, pero la tentativa fue errada, ya que la piedra quedó a unos metros del caudal del río. En la actualidad la piedra no ha sido desplazada, sino que permanece al lado del río.

Sí tras visitar la "Pena da Vella" retrocedemos hasta la central y continuamos el camino que nos lleva al canal, podemos visitar el "Salto do Can".  Para ello debemos seguir la senda qué hay el otro lado de la puerta de mantenimiento, la cual también se utiliza como acceso al coto de pesca, pero debemos de tener cuidado debido a que el camino está descuidado, con árboles caídos, la barandilla suelta e incluso un tramo de camino derrumbado.

El "Salto do Can" es una pequeña cascada formada por la apertura del canal de la central, que en la actualidad se encuentra cerrada. 

Añadir que la también podemos acceder al "Salto do Can" por carretera.


"Souto da Retorta".








"Pena da Vella" 



"Salto do Can"












No hay comentarios:

Publicar un comentario