Coordenadas pista de acceso desde A Pontenova: https://www.google.com/maps/place/43%C2%B022'55.6%22N+7%C2%B010'12.7%22W/@43.382101,-7.17019,587m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0
Coordenadas no centro da ruta: http://maps.google.com/?q=43. 39065,-7.17675
Coordenadas no centro da ruta: http://maps.google.com/?q=43.
Coordenadas Escala de Salmones: http://maps.google.com/?q=43. 39607,-7.18069
A ruta do antigo Ferrocarril é unha vía verde de aproximadamente 12 km (sobre 25 km ida e volta) dende A Pontenova ata San Tirso de Abres. Forma parte dunha porción do percorrido, no que antano o recorría un ferrocarril mineiro, que realizaba a ruta Villaodrid (A Pontenova)- Ribadeo. Dito ferrocarril pertencía a mineira, que en 1903 alixeiraba a limonita, mineral do ferro, nos altos fornos e se transportaba a Escocia dende o cargadoiro, sito no Porto de Ribadeo. Este foi desmantelado en 1964 tras o cese da producción, orixinado por unha recesión económica.
A ruta pódese comezar dende A Pontenova ou dende San Tirso de Abres. Nos realizamos a ruta partindo de A Pontenova. Neste pobo observamos os altos hornos dende donde partía o mineral en ferrocarril, estes sitúanse no centro da localidad. Posteriormente accedemos a senda que nos levaría a ruta verde. A esta accédese por o camiño de terra que hai enfronte a referencia de coordeadas, citadas anteriormente. Aunque a ruta comenza nos fornos, é aquí onde comeza la ruta verde.
Esta pódese realizar a pe, en coche, en bicicleta, ou noutros vehículos. Non representa ningunha dificultade recorrela, inda que si se realiza en coche éste débese de abandoar tras chegar a antiga central hidroeléctrica. Debido a que a ponte que cruza o río non soporta tanto peso e encontrase restrinxido o paso para vehículos.
No percorrido desta ruta podemos observar 4 túneles de pedra, que dispoñen de iluminación artificial, inda que se fai necesario acompañalo con lanternas ou cas luces do vehículo.
No camiño tamén nos encontramos cunha Escala de Salmóns. Esta Escala de artesas ten como finalidade eliminar as barreras físicas que supoñen as presas das centrais eléctricas as especies como Anguías, Troitas ou Salmóns. En particular a esta última, xa que é unha especie anádroma, é decir, o seu ciclo vital desenrolao no mar pero reproducese nos ríos. Por elo construíronse unhos vasos intercomunicados con vertedoiros para subdividir o salto e facilitar o remonte.
A unhos poucos metros podese acceder a un refuxio de pescadores a través dunha ponte colgante. É muy común visualizar o largo do percorrido do Río Eo varios refuxios y varias pontes colgantes que facilitan o seu acceso, ademáis de dar a oportunidad de cambiar de marxe.
Para chegar a beira da central eléctrica, contruida en 1932 con motivo de albergar unha fábrica de vidrios ópticos que nunca chegou a funcionar como tal, sinon que foi utilizada como central eléctrica, débese de cruzar unha ponte de madeira recuberta de pranchas metálicas, para dar seguridade o antigo trazado ferroviario que se utilizaba para cruzar o río. A partir deste momento finaliza o percorrido en vehículos pesados coma os coches, xa que non se pode utilizar para cruzar dita ponte. Os últimos km do camiño débense de realizar a pe ou en bicicleta, ou ben, pódese abandoar a ruta a través do camiño asfaltado que se encontra a dereita e que nos dirixe a nacional 640. Si se continúa a ruta dirixímonos a San Tirso de Abres, donde se encontra unha oficina de turismo un tanto peculiar, xa que esta é un vagón de tren. Dende este lugar tamén se pode comezar a travesía, pero esta vez tense como destino os altos fornos da Pontenova.
La ruta del antiguo Ferrocarril es
una vía verde de aproximadamente 12 km (sobre 25 km ida y vuelta)
desde A Pontenova hasta San Tirso de Abres. Forma parte de una
porción del recorrido, en el que antaño lo recorría un ferrocarril minero, que realizaba la ruta Villaodrid (A Pontenova)- Ribadeo. Dicho
ferrocarril pertenecía a la mina que en 1903 aligeraba la limonita,
mineral del hierro, en los altos hornos y se transportaba a Escocia
desde el cargadero situado en el Puerto de Ribadeo. Este fué
desmantelado en 1964 tras el cese de la producción, debido una
recesión económica.
La ruta se puede empezar desde A
Pontenova o desde San Tirso de Abres. Nosotros realizamos la
ruta partiendo de A Pontenova. En este pueblo observamos los altos
hornos desde donde salía el mineral, situado en medio de la
localidad. Posteriormente accedemos a la senda que nos llevará a la
ruta verde. A esta se accede por el camino de tierra que hay enfrente a la referencia de coordenadas, citadas anteriormente. Aunque la ruta comienza
en los hornos, es aquí donde comienza la ruta verde.
Esta se puede realizar a pie, en
coche, en bicicleta, u otros vehículos. No representa ninguna
dificultad recorrerla, aunque si se realiza en coche, este se debe de
abandonar tras llegar a la antigua central hidroeléctrica. Debido a
que el puente que cruza el río no soporta tanto peso y se encuentra
restringido el paso para vehículos.
En el recorrido de esta ruta podemos
observar 4 túneles de piedra, que disponen de iluminación
artificial, aunque se hace necesario acompañarlo con linternas o los
faros de los vehículos.
En el camino también nos
encontramos con la Escala de Salmones. Esta Escala de artesas tiene
como finalidad eliminar las barreras físicas que suponen las presas
de las centrales eléctricas a especies como las Anguilas, Truchas o
Salmones. En particular a esta última, ya que es una especie
Anádroma, es decir, su ciclo vital lo desarrolla en el mar pero se
reproduce en los ríos. Por ello se construyeron unos vasos
intercomunicados con vertederos para subdividir el salto para
facilitar el remonte.
A unos pocos metros se puede acceder
a un refugio de pescadores a través de un puente colgante. Es muy
común visualizar a lo largo del recorrido del Río Eo varios
refugios y varios puentes colgantes que facilitan su acceso, además
de dar la oportunidad de cambiar de orilla.
Para llegar a la orilla de la
central eléctrica, construida en 1932 con motivo de albergar una
fábrica de vidrios ópticos que nunca llego a funcional como tal,
sino que fue utilizada como central eléctrica, se debe de cruzar un
puente de madera recubierto de planchas metálicas, para dar
seguridad al antiguo trazado ferroviario que se usaba para cruzar el
río. A partir de este momento termina el recorrido en vehículos
pesados como coches, ya que no se puede utilizar para cruzar dicho
puente. Los últimos km del camino se deben de continuar a pie o en
bicicleta, o bien, o se puede abandonar por coche a través del
camino asfaltado que se encuentra a la derecha y que nos dirige a la
nacional 640. Si se continúa la senda que cruza el puente nos
dirigimos a San Tirso de Abres, donde se encuentra una oficina de
turismo un tanto peculiar, ya que esta es un vagón de tren. Desde
este lugar también se puede comenzar la travesía, pero esta vez se
tiene como destino los altos hornos de A Pontenova.
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